Л-18 МиГ-29

(Ознаке у РВ и ПВО: Л-18 за једносед и НЛ-18 за двосед)

Авиони МиГ-29 пројектовани су у бироу МиГ у првој половини седамдесетих година за потребе РВ СССР-а, као лаки фронтовски ловац за блиску маневарску ваздушну борбу у захвату фронта и у позадини, а који могу да се уп11169675781481mig29saf1ra7отребљавају и за уништавање нисколетећих крстарећих ракета. У секундарној намени, може да се користи за задатке ватрене подршке. Први прототип је полетео 1977. године, а од 1983. године, налази се у серијској производњи. Због својих високих перформанси, тадашње државно и војно руководство одлучује да овим ваздухопловом опреми РВ и ПВО, тако да је током 1987. и 1988. године, наша војска опремљена са 14 Л-18 и 2 НЛ-18, који су уврштени у састав 127. лаена аеродрому Батајница.

Током ратова деведесетих година, коришћен је за заштиту јуришних авиона, ватрену подршку и демонстрацију премоћи у ваздуху. За време НАТО агресије на нашу земљу, авиони овог типа су били у борбеном дежурству на аеродромима Батајница, Ниш, Поникве и Подгорица.

Неколико авиона је полетело на пресретачке задатке, али због техничке инфериорности, те бројности непријатељске авијације, наши пилоти нису могли пружити озбиљнији отпор. Током извршавања борбених задатака на овом авиону, погинули су командант 204. лап, пуковник Миленко Павловић, и мајор Зоран РадосављевићНеколико авиона је оборено, али су пилоти успели да се спасу, а неки авиони су уништени на земљи. Крај рата су дочекала само четири једноседа и један двосед. Због истека ресурса, и тих 5 комада је приземљено 2004. године, да би се 2008., након ремонта, који су извели наши и руски стручњаци, овим авионима обновио ресурс и продужен рок рада за 10 година.

ТАКТИЧКО-ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Посада 1 или 2 члана у зависности од верзије
Погонска група Два турбовентилаторска млазна мотора Климов РД-33 са 2*49,42 кNпотиска и 2*81,39 кN са допунским сагоревањем горива.
Димензије Дужина 17,32 m
Висина 4,73 m
Распон крила 11,36 m
Маса Празан 10900 кg
Нормална у полетању 15240 кg
Максимална у полетању 18500 кg
Перформансе Максимална брзина на 11000 m без спољњег терета 2445 km/h
Максимална брзина на нивоу мора 1500 km/h
Почетна брзина пењања 19800 m/min
Практични врхунац лета 18000 m
Максимални долет са допунским резервоарима 2199 km
Долет са основном количином горива 1500 km
Наоружање Топ 9А-4071К (ГШ-301) калибра 30 mm са 150 граната.3000 kg убојних средстава распоређених на шест поткрилних носача.
фото: Војска Србије

Оставите одговор