Фебруар

Ваздухопловна хронологија (код нас) 
  • 1. фебруара 1947. године, на основу уговора са СССР-ом основано мешовито југословенско-совјетско предузеће за цивилни ваздушни транспорт „ЈУСТА“. [линк]
  • 1. фебруара 1954. године, започео пријем првих 10 хеликоптера С-51[линк]
  • 4. фебруара 1928. године, на аеродром „Београд“ слетела су два авиона Потез-29. Током године стигла су још два авиона овог типа за флоту “Аеропута”. [линк]
  • 5/6. фебруара 1943. године,  преобуку на Спитфајеру обавио је наредник Александар Ценић. Он је први југословенски пилот који је оперативно летео на Спитфајеру у 73. сквадрону РАФ-а. [линк]
  • 7. фебруара 1926. године, Министарство војске и морнарице, донело је одлуку  да се у року од пет година набави преко 800 авиона, већином борбених. Обиман и амбициозан програм, који је Југословенско ваздухопловство увео међу најразвијеније у Европи, поверен је углавном домаћој ваздухопловној индустрији.
  • 13. фебруара 1978. године, на линији Београд - Сиднеј у авиону Б-707 YU-AGI, уз помоћ ЈАТ-ове посаде, породила се путница Марија Тодев и родила сина који је добио имеЈатко[линк]
  • 14. фебруар 1901. годинеКоста Милетић је ступио у ваздухопловну школу у Русији. [линк]
  • 14. фебруар 1912. године, Службени војни лист Краљевине Србије бр.3, приказује цртеже ознака родова и служби, па и ознаке за унииформе ваздухопловаца и припадника Голубије поште.
  • 15. фебруара 1928. године, Друштво “Аеропут” отпочело је рад успостављајући ваздушни саобраћај између Београда и Загреба, два најважнија економска центра Краљевине Југославије. Авионом Потез-29, названим „Београд“, укупно је летело 5 путника, а лет је трајао 2 часа и 20 минута. За командама су били Тадија Сондермајер и Владимир Стрижевски. Следеће, 1929. године отворене су нове линије Београд - Скопље и Београд - Беч, а у 1930. години, авиони Друштва „Аеропут“ саобраћали су на линијама: Београд - Загреб - Грац -  Беч; Београд - Скопље - Солун; Београд - Сарајево - Подгорица,  и Загреб - Сушак. [линк]
  • 15. фебруара 1957. године,  основано је Одељење за историју и Музеј при КРВ у Земуну. [линк]
  • 16. фебруара 1979. године, у ЈАТ-овом авиону ДЦ-10, YU-AMA, на редовној линији Београд-Загреб-Њујорк, изнад Аталантика је одржана прва аукција слика. Ова „летећа галерија“ је прва аукција приређена у авиону у историји ваздушног саобраћаја. [линк]
  • 18. фебруара 1913. године, у Београду је Краљ Србије Петар Први Карађорђевић прописао „Уредбу о саобраћају справама, које се крећу по ваздушном простору“, што је први закон о ваздушној пловидби код нас и један од првих у  Европи и свету. Уредба је објављена у Службеном дневнику Краљевине Србије број 41. од 21. фебруара  1913. године. [линк]
  • 20. фебруара 1913. године, формиран је  Приморски аероплански одред[линк]
  • 22. фебруара 1912. године, Министарство војно Краљевине Србије расписало је конкурс за 3 официра и 3 подофицира за изучавање пилотаже. [линк]
  • 22. фебруара 1928. године, у Краљевини Југославији је донет Закон о ваздушној пловидби.
  • 22. фебруара 1946. године, наредбом Начелника ГШ ЈНА, формирана је Главна управа цивилног ваздушног саобраћаја при Команди ратног ваздухопловства са задатком успостављања редовног ваздушног саобраћаја у Југославији.
  • 22.  фебруара 1957. године, ЈАТ је преузео први Конвејер 440-Метрополитен, YU-ADD [линк]
  • 29. фебруара 1924. године, Краљевским указом број 8115 одређено је да се 2. aвгуст, Свети пророк Илија слави као ваздухопловна слава, а 1. април као дан ВТЗ.
Ваздухопловна хронологија (у свету)
  • 1. фебруара 2003. године, Спејс шатл Колумбија се при повратку на земљу запалио и распао на висини од 62100 метара, само 16 минута пре слетања у Центар за свемирске летове „Кенеди“ на Флориди. Шатл се враћао са шеснаестодневне мисије током које је изводио успешне научне експерименте. У Шатлу је било 7 астронаута, укључујући и две жене и првог астронаута из Израела. Погинули су: Рик Хасбенд, Калапана Шавла, Вилијем Мекул, Дејвид Браун, Лорел Кларк, Мајкл Андерсон и Илан Рамон[линк]
  • 3. фебруара 1892. године, француски министар рата Шарл де Фресине је потписао уговор са Клемент Адером за производњу и испоруку војног авиона. То је требало да буде двосед, способан да носи 75 кг бомби. [линк]
  • 9. фебруара 1969. године, са аеродрома компаније „Боинг“ у Сијетлу, полетео је Боинг-747,који је због својих огромних димензија одмах добио надимак Џамбо. Овај џин међу путничким авионима, предвиђен да понесе више од 500 путника на најдужим растојањима, произведен је у више варијанти, а једна од модификација је намењена превозу Спејс шатла. [линк]
  • 9. фебруара 1977. године, умро је руски конструктор авиона Сергеј Владимирович Иљушин, који је током три деценије конструисао више од 50 типова авиона. Посебно је познат по оклопном јуришном авиону Ил-2 за потребе совјетског ратног ваздухопловства у Другом светском рату и путничким авионима конструисаним после рата. [линк]
  • 14. фебруара 1920. године, италијански пилот и ас из Првог светског рата Артуро Ферарен, започео је на авиону Ансалдо-9 лет од Рима до Токија, дуг 18000 километара. У Токијо је слетео након 106 дана, 31. маја 1920. године. [линк]

Оставите одговор