(Ознака у РВ и ПВО: В-54)
Тростепени систем школовања пилота у нашој ВВА, захтевао је и развој авиона који би током основне обуке младих пилота, задовољио и принципе обуке на прелазном авиону Г-4, а ту се пре свега мисли на испуњавање МИЛ стандарда у обуци, којег се није могло придржавати у Утви-75, где питомац-студент који седи поред наставника није могао стећи осећај приликом извођења акробација, а о некој озбиљнијој ГРБ обуци и да не говоримо. На основу таквих захтева, ВТИ је у сарадњи са панчевачком "Утвом" и мостарским "Соколом" (крила су се правила у Мостару, све остало у Панчеву), направио два прототипа, од којих је први полетео 2. септембра 1985. године.
Авион је током испитивања показао добре резултате и испунио је све ТТЗ, тако да је за овај авион произведено 10 главних склопова за предсерију и шест змајева, али је прво један удес пред бомбардовање, па онда и само бомбардовање (у којем је уништено 5 од 6 склопова змаја), те криза након бомбардовања, довело до привремене обуставе производње овог ваздухоплова.
Ипак, након великог труда и напора који су уложили многи у РВ-у, МО и у ваздухопловној индустрији, те након уговорене продаје (уз извесне измене на захтев првог наручиоца, а то је РВ Ирака), у панчевачкој фабрици "Утва" је произведен прототип редизајниране прве верзије авиона из 80-их, који је добио назив "Ласта-95". Прототип је полетео 5. фебруара 2009. године, и први је који је летео на новом ваздухоплову обновљене српске ваздухопловне индустрије, био је пилот ВОЦ-а, потпуковник Салко Хаџић. Истог дана је још један лет извео такође ВОЦ-ов пилот, потпуковник Саша Грубач.
Један део уд укупно 20 уговорених комада за потребе РВ Ирака је завршен и испоручен, док је наше РВ, за своје потребе уговорило испоруку укупно 15 комада овог једномоторног нискокрилца металне конструкције са увлачећим стајним трапом.
ТАКТИЧКО-ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ
Посада | 2 члана | |||
Погонска група | Клипни мотор Лајкоминг АЕIO-540-L1B5D, снаге 224 kW | |||
Димензије | Дужина | 7,97 m | ||
Висина | 3,10 m | |||
Распон крила | 9,02 m | |||
Маса | Празан | 849 кg | ||
Максимална у полетању | 1151 кg | |||
Перформансе | Максимална брзина | 320 km/h | ||
Почетна брзина пењања | 9 m/sec | |||
Долет | 1160 km | |||
Врхунац лета | 6000 m | |||
Наоружање | Два поткрилна носача за авио бомбе масе до 100 kg, лансере НРЗ или контејнере са митраљезима. |